Sidor

onsdag 21 januari 2009

Nr 35 Bro eller tunnel

Det gäller att ligga i lite 21 dagar har gått och man har många teman kvar på listan.
Denna bild får bli tema 35 på listan, bro eller tunnel.
Orginalbilden tog jag häromdagen en frostig kylig dag. Tyckte om gångbrons böjda form och den ser dessutom ut att börja och sluta i ingenting.
Bilden gjorde jag om till monokrom då orginalbilden var ganska tråkig i sina färgrymd.
Jag retuscherade bort trädstammarna bakom bron med verktuget lappa i photoshop.

Orginalbild


12 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket snyggt och den blev riktigt bra i S/V. Kan det vara Svedala??

Monica

Unknown sa...

Japp, utanför sockerbruksområdet

Maria Thorbjörnsson sa...

Härliga foton-svart-vita bilder kan säga så mycket mer ibland...........
Lägger dej i min Vännerlista så ser jag när du lägger in nytt
Maria i Sennan

Unknown sa...

TAck så mycket för den trevliga kommentaren.
Addar dig till min lista också.

Veronica sa...

Vilken annorlunda bro!!
Coolt!
Gillade den i s/v!!
=)

SysterLilli sa...

Ja, det ser verkligen ut som att bron börjar och slutar i ingenting. Fotot blev otroligt snyggt i s/v. :)

Anonym sa...

Hej!
Oj, den bilden var riktigt snygg! Inser att jag har en del att lära i photoshop.
Har lagt dig bland mina länkar, för jag tycker hela sidan är väldigt snygg. Jag testade en blogger blogg först, men jag fick inte till någon snygg layout, men det har ju du fixat helt perfekt!

Korngatan, bor du på Korngatan i Svedala? Där bodde min mans moster tidigare, men hon har flyttat till en lägenhet på annat håll i Svedala nu.
Ser fram mot dina kommande bilder!

Anonym sa...

Vilken fin bild!

Unknown sa...

Hej Linda!
Glad att du tycker om sidan. Vill du ha andra bakgrunder å titta på min sida längs upp i vänstra hörnet. Där inns en länk till en sida med fria bakgrunder.
Ja photoshop är bara så roligt. Kan te sig lite ogreppbart men tar man det bara steg för steg så brukar det ge sig.
Ett tips är att gå in på www.moderskeppet.se. De har jättemånga bra tipps och guider.

Jodå det är på Korngatan i Svedala.
Bor i andra huset på vänster sida.

Hälsningar Ambjörn

Ulrica sa...

Mycket snygg bild - och så mycket mer spännande den blir i s/v och tajtare beskuren.

Petra C sa...

Hej. Hittade hit genom aksons 365-fotoblogg. Har kikat runt lite och du visar verkligen fina bilder. Gillar verkligen denna bro! Jättekul att du visar orginalbilden och berättar hur du redigerat den!

Unknown sa...

Tack så mycket för de fina kommentarerna.