Sidor

fredag 24 april 2009

121 Spöken eller Troll

Under vårsolens värmande strålar kom jag vandrande på den av vårgrönska nästan uppslukade stig som hade lett mig längre och längre in i skogen.
Plötsligt framför mig spärrades stigen av en Huorner, en Ent som återfallit till träd, halvt träd halvt ent. Nedkommen från Fangornskogen i midgård, kanske fördriven av Orcherna i Isengård. Nu väntande på att åter vakna som en Ent, skogens beskyddare som ska skydda skogen från orcher och troll.

Lyssnade jag noga kunde jag förnimma ett obekant ljud i luften, nästan ohörbart och obegripligt, enternas hemliga språk.

Försiktigt gick jag förbi och visste att min skog var i tryggt förvar för vem vet. Finns där en finns där fler.

3 kommentarer:

Brita sa...

Wow! Vilket fynd! Härlig bild.

Monkan sa...

Mmm han är för söt.;o)
Monica

Veronica sa...

Så cool!!!!
=)