Sidor

onsdag 18 februari 2009

Nr 231 Fotografi

Visserligen så är fotot inte taget i år men jag har i alla fall scannat det i år.
Skaffat ny scanner och har högar med gamla ovärderliga bilder som är så kul att bevara.
Denna bild har jag gjort av en scannad fram och baksida på ett foto som min morfar fått av sin far.

En kanske banal bild men som betyder mycket för att kunna knyta ihop sin egen historia.
Det var nog en stor sak för min morfars far att ge denna bild med lyckönskningar till sin son.
Min morfars far ser stolt ut över sitt jobb där i vaktstugan.

Jag har inte gjort så mycket med bilden mer än sammanfogat bilderna, justerat nyans och kontrast lite och lagt en vit ram runt för lite vykortskänsla.

Här är orginalbilderna




6 kommentarer:

sinneskatten sa...

Visst är det en skatt som man bara måste spara åt eftervärlden.

Monkan sa...

Kan bara hålla med att det är en skatt värd att bevara.
Monica

annalarssonphotography sa...

Hej!
Jag har idag hoppat på 365-utmaningen! Så jag har lite att jobba ikapp!

Visst är det underbart med dessa gamla fotografier!
Jag samlar själv på sådana och har många i min ägo. En sån skatt och historia de rymmer :)

Ha det gott!
Anna

Anonym sa...

This is a wonderful family memento. I very much like the way you have presented both the photo and the inscription from the reverse. I am glad you showed a meaningful image for the "photograph" theme, even if it was not taken in 2009. :-)

Ulrica sa...

Ja, han ser onekligen stolt ut där han står på trappan. Inte ofta man ser det över ett jobb idag. Det betyder inte lika mycekt längre. Underbart kort.

Anonym sa...

Snyggt redigerat!

Även jag skulle behöva investera i en ny scanner. Vad köpte du för någon?

akson